larsjanssen.reismee.nl

Welkom in Nigeria

We gaan proberen het eerste te verhaal te plaatsen met deze computers. Internet van nog geen 56kb en stroom wat telkens uitvalt.

Na en prettige vlucht van 6,5uur en helaas 2uur moeten wachten in de warmtebij de douane om het land in te kunnen stonden we daneindelijk in de stad Lagos. We hebben daar zeker even paar minuten gestaan en om ons heen staan kijken met de vraag:'waar zijn wij beland?!' Na enig zoeken en rondjes te hebben gelopen voor de deur van het vliegveld kwamen we onze taxi tegen die ons naar het hotel moest brengen. Eerste dachten we dat hij een grapje maakte omdat iedereen je wil helpen dragen van je koffer en naar je verblijf wil brengen maar hij liet al snel zijn bord zien dat hij van de organisatie was.

De eerste nacht was best goed te doen alleen de warmte was heel erg vervelend en eten wasis erg pittig maar zeker goed te doen (snap nu wel waarom July 'de hond'rubberekip zo lekker vond, bij gebrek aan beter smaakt alles). Veder hadden we best een luxe met een tv op de kamer, douche, aircoen een goed bed!

De volgende ochten zijn we al vroeg richting Ibadan gegaan om een introductie week te krijgen en meer te leren over Nigeria. Heb erg moeten lachen om de chauffeur die ons naar Ibadan heeft gereden hij stopte halve wegen ineens langs de weg omdat hij moest plassen, dat zou hij in Nederland eens moeten proberen langs de snelweg. De hele weg heb ik mijn ogen uitgekeken naar wat je allemaal kon bewonderen: hoeveel rommel je tegen komt, kleine brandjes langs de weg, kapotte auto's die ze hebben achter gelaten, mensen die langs de weg wonen / zwerven en spullen aan het verzamelen zijn,politie die geld van iedereen wiltijdens een controleen ga zo maar door!! Heb ook heel veel mooie dingen gezien gelukkig zoals de natuur, verse bananen langs de weg of andere groenten.

We zijn nu in Ibadan tot zaterdag waarschijnlijk en dan gaan we naar Ilesa waar we in een gast gezin zitten. We hebben gister een simkaart gekocht (die het nog steeds niet doet, omdat ze te lui zijn om dat ding te activeren) en beetje door de stad gelopen. Je voelt je wel echt een holywood ster want iedereen kijkt je aan, wil je een handje geven of met je praten. Vanacht hebben we in een hostel geslapen waar ze geen stroom, airco en douche hebbendusdat wordt wassen met een washandje tot zaterdag om toch een beetje oksel fris te blijven. We krijgen vandaag les in Nigeriaans om wat losse woordjes te leren en krijgen meer informatie over het project. De komende dagen zullen we ons bezig houden met dit soort dingen en bezoeken van byzonderen gelegen heden + dan heb ik foto's. (ik kan nog wel uren door schrijven met wat ik tot nu toe allemaal heb meegemaakt maarheb nog maar een paar minuutjes dus ga snel dit bericht plaatsen en laat zo snel mogelijk weer iets van me horen)

Bedankt iedereen voor de leuke berichtjes en spreek jullie snel!!

Reacties

Reacties

linda

Blij dat je goed bent aangekomen!!

Yoeri

Simkaart doet het nu nog steeds niet btw ;)

Kim

Heel veel plezier de komende tijd!!!!

Delano

Lars , leuk om te horen dat je er bent , ik w8 in spanning op het volgende deel

Paps

Hallo Zoon,
Ik ben echt enorm trots op je dat je dit avontuur bent aangegaan.
Zoals je weet had ik in het begin er best wel moeite mee dat je zo ver weg zou gaan naar zo'n onstabiel land.
Maar och ook vaders moeten leren los laten :)
Als ik zo je belevingen lees dan weet ik dat je een levenservaring op doet die je niet snel zult vergeten, waarschijnlijk zal je dit je hele leven met je mee dragen en er later met gepaste trots en plezier op terug kijken.
Wat dat handjes geven betreft.... tjaaa dat betekent ook weer veel handjes wassen he!!! :)
Ik heb je maandag op het vliegtuig gezet als jongen met een mooie ambitie en weet zeker dat wanneer je terug bent als man jouw leven rijker is!!
Ik hou van je jongen en doe voorzichtig, veel plezier en genietse.
Knuffels Paps

Koen

Het begint goed Lars! Mooi geschreven! Have Fun friend!

oom Ferdy

geweldig kerel. wat een avontuur he?
geniet ervan en doe voorzichtig.

Tamara

Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen! En wat een avontuur beleef je nu al!:) Leuk om te lezen. Ik kan niet wachten op de foto's.

Veel plezier en doe voorzichtig!!

Ik volg je vanuit Costa Rica!:)

oma Bazuyn

hoi Lars .
Wat een mooi verhaal al en avontuur
Ik ben beretrots op je en hoop je zo te blijven volgen.
Veel plezier en doe voorzichtig.
Ik kijk uit naar je foto,s.

Groetjes en een dikke knuffel van oma.

Peter en linda

Hoi Lars geweldig jii in dit grote avontuur, we vinden je echt een kanjer! Heel veel plezier en pas goed op jezelf! Liefs Peter en linda

Oom Ruurd

Hey kerel, wat een belevenis in zo'n korte tijd. Dit zal een hele levenservaring zijn. Geniet ervan en veel plezier daar. We zullen met plezier je verhalen lezen en volgen

Groetjes uit Hellevoetsluis

Saskia

lieve Lars dikke kus. missen
saskia

Remco

BROER!!!!!!!!!!!!! Goed om te horen dat je aangekomen bent en dat je daar een beejte gaat beginnen met wennen aan het KLimaat, de regels en de normen en waarden :D

Je weet het hè, als ik vanuit hier iets voor je kan betekenen dan moet je het me laten weten.

Doe voorzichtig kerel! Maar geniet vooral van de ervaring.

Dirk

Wat is je adres? Stuur ik een paar kookboeken.

Michel

yoooo ewiii ewiii,

zo te lezen word het wel eens tijd voor een beter maaltijd :D

Wat dacht je van een bigmac , broodje kipkerrie , kapsalon , pizzaaaa, of iets van de chinees hmmmm heerlijk.

iedergeval je hebt het wel naar je zin zo te lezen
maak er wat moois van en doe voorzichtig :D

EWiiiiiii

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active