larsjanssen.reismee.nl

Week van de ontdekking!

Ik vind echt leuk om iedereen zn reacties te lezen maar heb helaas te weinig tijd om overal op te kunnen reageren. Ben me camera vergeten 'Bloos!!' sorry.. sorry.. sorry.. hoop dat een mooi verhaal een hoop goed maakt.

We hebben vorige week een rondje scholen gedaan waar we les willen geven, we zijn uit gekomen bij 'Potter and Clay' de school is pas een jaar oud maar ziet er voor Nigeriaans begrip wel redelijk uit. We zijn bezig met ons eigen project binnen de school, Ik ga me bezig houden met wiskunde en Yoeri met engels. We hebben meerdere klassen waar we les aan geven in de leeftijd van 5jaar tot jaar of 12. De eerste les dag was het mooist omdat de meeste kinderen nog nooit een Oyibo 'een blanke' hebben gezien. Maar heb ook gemerkt dat we niet alleen les geven vaan de kinderen maar ook de docenten zo moesten we een docent dus even uitleggen hoe de tijdlijnen op de aarde werkte en tijdens mijn les heeft hij me 6keer lastig gevallen om simpele rekenopdrachten voor hem op te lossen. Hoofdrekenen is zeker niet het sterkte vak van de Nigeriaanse bevolking... Yoeri en Ik hebben de eerste dagen echt staan kijken hoe weinig deze docenten eigelijk weten maar voordeel is dat wij daardoor natuurlijk extra slim lijken :)!! Daarnaast hebben we ook 3 oude verrachte pc's op de kop getikt zodat we ze een beetje met een computeren kunnen leren omgaan. Met de computer lessen zijn we nog niet begonnen omdat we eerst een generator moeten kopen / regelen om stroom te hebben maar de voorbereiding is al gedaan.

Na he klagen van vorige week ben ik op ondekings reis gegaan om lekker en goed eten te kunnen score maar dat is toch echt moeilijk dan je denkt. We zijn naar een paar lokale restaurantjes gegaan om te vragen of ze westers eten verkopen en dan is het standaard antwoord 'NEE!!'.... Tot iemand eindelijk 'Ja' Zei en het waren echt patatjes die heerlijke vetten aardappelen, het kwijl liep me letterlijk al in de mond bij het idee om maar 1 zo heerlijk frietje in me mond te stoppen. TOT!!! ik de prijs zag van een bordje patat meer als 1.000nira dat is omgerekend meer dan 5euro maar ik dacht koste wat kost ik ga heerlijk patatjes eten, toen kwam echter de tweede teleur stelling het zou wel 45min duren na een kort beraad dacht ik er nog steeds het zelfde over ik wil zo heerlijk bord patat dus wederom stemde ik in... altijd weer een maar natuurlijk.. kwam teleurstelling nummer drie. Het was toch niet mogelijk om patatjes te maken *ZUCHT!!!* daar ging me laatste hoop. Hij had natuurlijk verwacht dat ik bij een hoge prijs en lange wacht tijd zou afhaken maar ik had zo trek dat het me vrij weinig kon schelen. Ik liep met Yoeri terug naar ons mooie bergje waar het huisje staat..TOT JA WEL!!! wij iemand tegen kwamen die aardappels verkocht *PING!* daar was het lampje. Wij een zak aardappels gekocht en olie. Die avond hebben we dus heeeeeeeeeeeerlijk patat gegeten en zelf gemaakt dus 5x zo lekker. Leukste van het hele verhaal: Het koste ons 15min en 300nira nog geen 1,5euro.

Naast de ontdekking van het eten hadden we van de week nog een paar ge-wel-dige ideeen. We zijn gister gewoon lekker in de regen buiten gaan staan met een flesje shampoo en hebben heerlijk kunnen douche! We hebben ook de hangmat (van Oom Ferdy, die ik 3jaar geleden heb gekregen. Echt stoere leger groene!) opgehangen in de tuin. Dus na het werk kunnen we met een tijd schema in de zon liggen en heerlijk bruin worden! BEDANKT OOM FERDY!! :)

Zit echt te balen dat ik weer me camera niet hebben kunnen mee nemen, we hebben van de week een drukke week gehad met het bezoeken van mooie plekjes in Nigeria. Zo zijn we naar 'Secret Forest' geweest in Ibuja de hoofdstad van Osun state. Zeker een mooie plek vol met een waterval, oude rituele beelden, hutjes, muggen en mieren! dat laatste hebben we gemerkt ook.. ik ben helemaal lek gestoken door de muggen en opgegeten door de mieren op me benen maar het was het zeker waard. We zijn daar ook apen tegen gekomen maar die waren maar geintreseerd in 1ding en dat was het eten.

Zaterdagavond zijn we naar een de enige bar / cafe geweest binnen ons compound wat goed wordt bewaakt. 'Prison Club' waar we 3 Nigerianen hebben voorgesteld aan biertje ketsen. (Je slaat met jou fles op de top van de fles van de ander waardoor zijn bier er dus uitspuit) Aangezien Nigerianen niet zo slim zijn steken ze hun vinger in de fles waardoor het nog harder gaat spuiten en draaien ze de fles naar hun gezicht. 1+1= een Nigeriaan onder het bier. Yoeri heeft die avond zo wild heeft staan dansen met een paar Omo dudu's (zwarte mensen) dat hij zijn rug heeft verdraaid dat kwam verdacht goed uit.. Ik ben namelijk de volgende dag met de 2 duitse damens van Living Hope Care 'Imo' op geklomen. Dit is een grote berg net iets buiten Ilesa.. Na paar uurtjes lopen stonden we eindelijk op de top van de berg met een uitzicht waar je U tegen zegt.

Helaas kan ik weer niet alles vertellen en vergeet ik weer de helft maar ik moet alles zo snel type omdat ik bang ben dat het stroom weer uitvalt. Daarnaast gebeurd er zoveel in 1 week dat het ook moeilijk is om dat zoveel mogelijk te vertellen in zo klein mogelijk verhaal. Ik zal zo snel mogelijk foto's plaatsen en een nieuwe verhaal schrijven. Ik wil echt iedereen bedanken voor zijn leuke reactie en ik kijk ernaar uit om de nieuwe reacties te lezen! Nogmaals sorry dat ik niet persoonlijk kan reageren op jullie reacties.

TOT SNEL!!!

Reacties

Reacties

Kevin - Travel Active

Dag Lars,

Erg leuk om dit te lezen!

Succes en veel plezier met alles de komende weken.

Groetjes Kevin
Travel Active Team

Linda

Ey broertje
Ik geniet van je verhalen hoor! ben een beeld denker dus die foto's mis ik niet als ik het lees.
Wat zal jij genieten van alles als je weer thuis ben hi hi

Wacht weer op je volgende verhaaltje

Xje van je zus

oma Bazuyn

Heel leuk om al je verhalen weer te lezen, ik geniet er van.
Ik hoop de volgende keer ook wat foto's van al het moois dat jij ziet.

Groetjes van oma.

Linda en Peter

Hoi Lars wat geweldig wat je tot nu al meemaakt! Echt een heel andere wereld. Je kan een boek schrijven joh, met al je belevenissen . Wat wonen wij in een rijk land dan hè, hier zitten we midden in de herfst en in de nacht van zaterdag 29 oktober op zondag30 oktober gaat de klok om 3uur een uur terug zitten we in de wintertijd ! Geniet verder met alles groetjes Linda en Peter dikke kus!

Tamara

Wauw weer een prachtig verhaal!.. Jij maakt echt wat mee joh! Ik beeld het me ook helemaal in wat je daar allemaal doet. Gaaf hoor!..

Geniet neefie!!

martinoo

yo boys!

goed bezig daar ! ben trots op jullie!
wat kost een generator ? want misschien leuk idee om aan onze vaste klanten een gift te vragen, die weten allemaal dat je in nigeria zit en vragen steeds naar je en hoe t was enzo... misschien kan ik iets regelen met collecte ofzo, laat t me ff weten of jullie t wat vinden? misschien kan er bij BC headquarters ook wat af ;)

laat t me weten, we willen jullie graag helpen hierzo.

grtjs Mart, Jes & de kids

oom Ferdy

hahaha, graag gedaan kerel. ik heb ook nog een paar oude geweren. kun je zelf vlees schieten voor fricandellen bij de patat!! haha.
weer een geweldig verhaal en ik ben blij dat je er nog steeds schik in hebt. geniet ervan kerel maar doe voorzichtig.
groetjes,
oom Ferdy

Madelon

Wat super gaaf om dit allemaal te lezen. Het moet toch geweldig voor je zijn dit mee te mogen maken. Het was fijn je stem gehoord te hebben.
Ik zal een mooie foto van Layla naar je opsturen. Noa heeft haar al een foto van je laten zien "dit is je grote broer Lars. Hij is in Afrika.". CUTE!!!


We zijn echt megatrots op je Lars!

XX Madelon

Hetty

Hoi Lars,

Wat geweldig om te lezen wat je allemaal beleeft en leuke foto's.
Geniet van dit grote avontuur en wees voorzichtig!
Groetjes

barbara

hey kanjer,

ik maakte me al zorgen, had me aangemeld om een mailtje te krijgen als je een nieuw verhaal op je site had gezet maar er is blijkbaar iets niet goed gegaan.
dus gelukkig kwam ik tante k tegen en die ertelde dat het goed met je ging.
heb het nu opnieuw gedaan dus hopen dat het goed gaat.
wel fijn om te lezen dat je daar kan doen wat je graag wilt.
alleen jammer dat je ons uitlacht nu wij het koud hebben hier in dat kikkerlandje,
maar dat geeft niet jij heb de muggen!!!!!!!
hihihi
nou doe voorzichtig en ik zal ff kijken of ik iets via school kan regelen voor jou project.

liefs uit nedereland (het is wel erg stil hoor bij bc)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active