larsjanssen.reismee.nl

Week 4 (kort verhaal, sorry)

Vandaag wordt een kort verhaaltje.. ik heb helaas niet zo heel veel tijd meer omdat het internet echt belachelijk langzaam is vandaag

Het geeft me een goed gevoel dat ik 's avonds wakker lig van het warme weer omdat het nog steeds rond de 30graden is en jullie HEERLIJK BEVRIEZEN!! Van de week ook heerlijk vanuit me hangmat naar de sterren liggen kijken en wat een uitzicht zeg. Het zijn er zoveel meer dan in Nederland.

We zijn van de week naar Akin (de man bij wie we wonen) zijn werk gegaan om te kijken wat hij allemaal uitspookt op het werk. 1 woord: Geen drol.... Hij is hoofd van de IT afdeling en hij werkt voor de Regionale regering van Ilesa. Hij moest om 8uur op zijn werk zijn en kan je vertellen wij waren er pas om 11uur en toen begon het feest. Na 500x handjes schudden en 3.000x te hebben gereageerd op Oyibo! waren we eindelijk in zijn kantoor. Het opstarten van zijn dag duurd ook een uurtje want eerst even eten, computer aanzetten en nog wat nevenactiviteiten.. Dus rond 1uur was hij klaar om te werken. Vraag me niet wat hij moest doen maar hij heeft tot uurtje of 3 beetje zitten niksen en toen moesten we zijn baas ontmoeten die ons geld heeft gegeven in de stad om wat te gaan eten en daarna zijn we weer naar huisje gegaan want het was alweer 4uur. Dus zijn werkdag zat er alweer op, Ik zou me sirieus na 2dagen helemaal dood vervelen van het niks doen!

Gelukkig de dagen erna waren stuk activeren want Ik moest gewoon werken bij Potter & Clay (de school waar we les geven) De lessen gaan wel goed en heb het zeker naar me zin op de school. Je merkt wel dat het verschil tussen leerlingen echt enorm is, je hebt paar slimme kinderen en de rest is gewoon echt niet vooruit te krijgen en in begin doe je er nog veel moeite voor maar je merkt gewoon dat het echt geen zin heeft. Dat is best moeilijk om te zien omdat je ze graag wil helpen maar het totaal geen effect heeft. Maar ondanks alles zijn ze wel heel blij dat ik in ieder geval de moeite neem om het toch te proberen. Na een bedanken en lieve lach geeft het je toch weer een beetje kracht en zin om door te gaan met de les. Zoals ze hier zeggen: Ocse (Bedankt). We proberen ook veel te helpen in de school door bijv nieuwe spelletjes te verzinnen op vrijdag. Vrijdag is sport dag en yoeri kwam met een geweldig idee om Dogdeball te introduceren. We hebben het spel een beetje uitgelegt maar we gaan het van de week proberen of het een succes wordt.

Yoeri is deze week ook ziek geworden hij had / heeft Malaria opgelopen. Zelfs als je pillen slikt kan je nog steeds ziek worden want het verhoogd je weerstand tegen Malaria maar voorkomt het helaas niet. Naar het ziekenhuis gaan doe je ook niet voor je plezier want alles duur echt eeuwen hier in Nigeria. Het duurde ongeveer 2uur voor we in het ziekenhuis waren en eenmaal daar hebben we 4uur moeten wachten voor een dokter eindelijk om het idee kwam om eens wat patienten te helpen... Gelukkig gaat het nu wel een stuk beter met hem en zal hij binnen een paar dagen weer de oude moeten zijn.

Ik zal proberen van de week nog meer te schrijven er is nog zoveel meer gebeurd maar heb helaas geen tijd meer. Ik hoop dat alles goed gaat veder in Nederland? Ik vind het idee van Martin wel erg leuk.. Totsnel en zal dan weer een paar foto's mee nemen.

Reacties

Reacties

Robert

Hopelijk gaat het met Yoeri wat beter met de malaria.
Veel beterschap van ons toegewenst.
Geniet van deze ervaring en laat je niet ontmoedigen door de verschillen! zoals ze daar in Afrika zeggen Hakuna Matata .
Veel liefs van ons en Lars gefeliciteerd met je nieuwe zusje.

Groetjes van Ellen en Robert.

Robert

Hallo Lars en Yoeri.
Goed om wat verhalen van jullie te lezen.
Ik ben blij te horen dat jullie ervan genieten ondanks de grote verschillen met hier.
Hopelijk gaat het met Yoeri wat beter met de malaria.
Veel beterschap van ons toegewenst.
Geniet van deze ervaring en laat je niet ontmoedigen door de verschillen! zoals ze daar in Afrika zeggen Hakuna Matata .
Veel liefs van ons en Lars gefeliciteerd met je nieuwe zusje.

Groetjes van Ellen en Robert.

Remco

Gozer!! Dus je bent alleen met 2 duitste damen naar de top van een berg geklomen??? Nice.......

En dan bedoel ik het uitzicht natuurlijk hè...hèhèhè.

Kan me haast niet voorstellen hoe je daar leeft. Ik heb nu ook de foto's gezien.
Ik bewonder het wel hoor! Misschien kan je, je eigen business starten met Patat verkopen. Als ik het zo hoor ben jij de enige die ze dan maakt. BuSiNeszz!

En gefeliciteerd met Layla! Ze is echt mooi en je zult haar snel zien als je terug bent!

Hou je Taai daar p**mel! Maar jouw kennende, komt dat wel goed.

Lars

bedankt voor jullie reactie :)
Echt leuk om wat van je te horen Robert!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active